מצפה רמון – הפרח של המדבר

המדבר מביא שלווה לא רק לנפש שלנו אלא גם לגוף.  המדבר מאפשר לנו לחוות את השקט האמיתי שאותו אנו מחפשים לעיתים כה קרובות בחיים העסוקים שלנו.

ואין מקום מושלם יותר או שליו יותר מהמדבר במצפה רמון שבנגב בישראל. מצפה רמון נמצא במרחק של שעתיים וחצי דרומית לתל אביב ושעתיים צפונית לאילת.

אפשר לסלוח לכם אם תחשבו שנחתתם על מאדים או על סט של סרט מדע בדיוני, אתם כנראה תהיו מהופנטים מהגודל העצום של אחד האתרים המרתקים ועוצרי הנשימה בארץ.

מכתש רמון בנגב | טיול למצפה רמון

מצפ רמון מתואר לעתים קרובות כ'גרנד קניון' של ישראל, מכתש ענק ייחודי זה – ברוחב של כ-14 ק"מ ובאורך של כ-40 ק"מ – נוצר במשך מאות מיליוני שנים וכיום, ניתן לצאת לאחד משבילי ההליכה ולהינות מהפעילויות הרבות שתוכלו למצוא באזור. לדוגמא תוכלו להינות מטיולי שטח, סנפלינג, אופני הרים וצפייה בכוכבים.

כמו מכתש רמון, גם לעיירה המנומנמת מצפה רמון לקח זמן מה לצמוח – אם לא כל כך הרבה זמן. העיירה נוסדה ב-1951 כמחנה לפועלים בבניית כביש 40, התושבים הראשונים הגיעו ב-1956 ואליהם הצטרפו עולים מצפון אפריקה, רומניה והודו בשנות ה60.

מצפה רמון הפכה לאחת מעיירות הפיתוח הדרומיות ביותר בנגב. היום מתגוררים בה כ-5,500 אנשים וחיות בר מדבריות שונות, החיים את החיים בקצב שלהם- הקצב של המדבר.

טיול ממלון בתל אביב למצפה רמון

בין אם מגיעים למצפה רמון מתל אביב (כ-185 ק"מ), ירושלים (כ-160 ק"מ) או אילת (כ-150 ק"מ), המקום הטוב ביותר להתחיל בו הוא מרכז המבקרים מכתש רמון במצפה רמון, המספר את הסיפור הגיאולוגי של היווצרות מכתש רמון, הגדול מבין חמישה מכתשים במדבר בנגב.

 תוכלו ללמוד כיצד נוצרו המכתשים הללו באמצעות תהליך מרתק של שחיקה, במקום מטאורים. גלו את שכבות הסלע המדהימות, אתרים געשיים עתיקים ייחודיים ומעיינות מים. בעומק של 500 מטרים, הנקודה העמוקה ביותר של מעיין סהרונים מכילה את מקור המים הטבעי היחיד של המכתש ומקיימת חלק גדול מחיות הבר, לרבות ציפורים והיעלים.

אז איך נוצר מכתש רמון?

אם לספר בקצרה, לפני זמן רב, בעידן המזוזואיקון, לפני בין 66 ל-250 מיליון שנה, היה מדבר הנגב המרכזי על חוף ים תטיס העצום, כשלפתע – לפני כ-80 מיליון שנה – התרחש אירוע גיאולוגי: התנגשות אפריקה. ויבשת אירו-אסיה. התוצאה: קיפול גיאולוגי עצום והיווצרות הרים ממצרים ועד סוריה של ימינו.

הקפלים שנוצרו היו חלק ממערכת הנקראת "הקשת הסורית" וכוללים את הר הנגב, יהודה והגליל. רכס ההרים הגבוה ביותר בנגב היה שקוע מתחת לים תטיס, אך פסגתו הייתה חשופה לתהליכי בליה ארוכים ולסחף, ולבסוף קיבלנו את מכתש רמון היכן שבעבר עמד הר עתיק.

אז אם אם מחפשים אטרקציות בארץ ישראל, אנו יותר ממליצים לכם להגיע אל מכתש רמון ולחוות את היופי ואת השקט והשלווה שהמקום מציע.

אנו במלון ללה בתל אביב כמובן נשמח לייעץ לכם על עוד מקומות בילוי ואטרקציות שיש לארץ ישראל להציע.

אנו גם נוכל לכוון אתכם ולהסביר לכם על דרכי ההגעה הנוחים ביותר מהמלון בתל אביב אל המכתש שבנגב.

מוזמנים לפנות אלינו עם כל שאלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומלצים שלנו

בין אם אתם מגיעים אלינו לצרכי עסקים או חופשה אורבנית, מלון הבוטיק ללה מציע מיקום אסטרטגי המאפשר ליהנות מכל האטרקציות החמות בעיר תל אביב ומחוצה לה
למעבר למומלצים ←

מאמרים נוספים

10 המלונות הטובים בתל אביב | חופשה בתל אביב

10 בתי המלון הטובים בתל אביב

ישראל זה המקום האידיאלי לחופשה אם חפצה נפשכם לנפוש בחופי הים התיכון. כמעט 4 מיליון תיירים מבקרים בישראל מדי שנה. ישראל מתאימה לא רק לחופשת

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם? שתפו