מה אפשר לעשות בתל אביב ביום אחד

יש פה ים עם טמפרטורה מעולה במשך 8 חודשים בשנה. דתיים שחיים בשקט ושלווה זה לצד זה עם נוער בעל חשיבה מודרנית וחילונית, ורפואה מתקדמת לצד בתים רעועים.

תל אביב נתפסת בעיני רבים כעיר הבירה של ישראל, אם כי הבירה הרשמית היא ירושלים. זאת בשל העובדה שאנשים נוסעים לירושלים להיסטוריה ולהארה רוחנית ולתל אביב לחיי לילה, ולים. למרות שהמדינה קטנה, ישראל היא מהמובילות בתחומים רבים, כמו רפואה וטכנולוגיות IT.

תל אביב מחולקת לעיר הישנה והחדשה. העיר העתיקה נקראת יפו – היא אחת הערים העתיקות בעולם ופעם תל אביב הייתה רק הפרבר שלה. עם הזמן תל אביב גדלה למטרופולין, וכעת יפו נחשבת לחלק ממנה. המסלול מתחיל מיפו ומסתיים בחוף הים. בדרך תראו אזורים כמו: נווה צדק, שוק הכרמל, מרכז עזריאלי, פארק הירקון.

מַסלוּל – מה אפשר לראות ביום אחד בתל אביב

טיול ביפו

יפו היא האטרקציה ההיסטורית המרכזית של תל אביב, שבעבר שימשה כפר דייגים. האזור שמר על מקוריותו ועל האווירה המיוחדת שלו. יש הרבה מסעדות, מוזיאונים, חנויות. מאמינים שכל הבוהמה של העיר חיה כאן: אמנים, מוזיקאים, מעצבים. 

ביפו מומלץ לעצור באחד מבתי הקפה ולהנות מהאווירה. ברחובות אפשר לראות הרבה דברים מעניינים, כמו עצי ​​תפוזים, עצי שסק.

ביפו יש שכונה המייצגת את כל גלגל המזלות. בכל רחוב, יש שלט על הקיר, המתאר את אחד מ-12 המזלות. אנשים רבים מאמינים כי נגיעה באבנים מגשימה משאלות.

המקום המעניין ביותר ביפו הוא איפה שבעבר היה נמל. עכשיו יש מסגד, כנסייה ארמנית ומרפסת תצפית. מהגגות נשקפים נופים נהדרים של חוף עם חול לבן, גולשים הרוכבים על גלי הים התיכון, ובתי המלון של קו החוף.

חובבי המוזיאונים יכולים לבקר בביתה של אילנה גור, האמנית הישראלית המפורסמת. הבית שבו שוכן המוזיאון בן כמעט 300 שנה. בעבר עצרו שם עולי רגל שהגיעו לישראל. אילנה עצמה מתגוררת בו מספר חודשים בשנה.

במוזיאון מוצגות מאות יצירות של אילנה ואוסף מזכרות שהביאה ממדינות שונות. הוא גם מארח תערוכות של אמנים עכשוויים וסיורים בשפות שונות. כניסה למבוגר עולה 30 ש"ח, ילדים מגיל 5 עד 17 – 20 ש"ח.

אם אחרי הטיול ביפו אתם מרגישים כי התחלתם להיות רעבים, אז יש מבחר עצום של בתי קפה ומסעדות, אנחנו ממליצים לכם לעבור לעמוד שלנו בו אנו ממליצים על מספר בתי קפה ומסעדות בהם האוכל טעים והמחירים נוחים לכיס. 

טיול בתל אביב נווה צדק

לאחר מספר שעות ביפו, תוכלו לטייל לאורך החוף ולהיכנס לאזור הכי ציורי של תל אביב. כשיפו התאכלסה יתר על המידה, החליטו כמה משפחות להתנתק, ונווה צדק נולדה במאה ה-19.

רחובות הרובע דומים לאירופה. בעבר חיו כאן אנשים עשירים, בתים נבנו ללא תוכנית, ולכן הם נבדלים ביופי המיוחד שלהם. כשהעיר החלה להתפתח, הרשויות השאירו את האזור ללא תשומת לב: אנשים עברו למקומות אחרים ובתים רבים איבדו את המראה שלהם.

כעת נווה צדק הוא האזור היקר ביותר בתל אביב. הרשויות עושות כמיטב יכולתן לשמר את המראה ההיסטורי, תוך שימור הערך של המבנים המקוריים.

טיול בנווה צדק תל אביב | חופשה בתל אביב

האזור עצמו קטן: כמה רחובות צרים וכמה עשרות בתים, עם זאת, כל התיירים נוטים להגיע לכאן. בתים קטנים עם גגות רעפים, עיטורים מגולפים על החלונות ומרפסות פתוחות שונים מאוד מהבתים אשר תראו במרכז תל אביב. מאוד רגוע, שקט ונינוח כאן, יש הרבה גלריות לאמנות, חנויות מעצבים ומוזיאונים.

תוכלו לבחור באיזו גלריה לבקר בהתאם לתחומי העניין שלכם, אבל כל אחד יוכל למצוא כאן משהו שמעניין אותו. 

טיול בשוק הכרמל

לדעתי, טיול בכל מדינה במזרח התיכון לא יכול להיחשב שלם בלי ביקור בשוק: בשום מקום אחר לא תפגשו כל כך הרבה אנשים רועשים, פריטים יוצאי דופן ותכשיטים חמודים.

גם אם אינכם מתכננים לקנות משהו ולהתמקח ללא בושה, אני ממליץ לכם פשוט ללכת ולחוות את האווירה המיוחדת הזו. הכרמל פתוח בימים ראשון עד שישי בין השעות 8:00-18:00.

בשוק מוכרים פירות, ירקות, תבלינים, מאפים, מיצים סחוטים טריים וממתקים מזרחיים. המחירים יכולים לנוע מכמה שקלים ועד מאות שקלים, כמובן מומלץ להתמקח בכל קנייה שלכם. קופסה של תמרים ישראלים גדולים עולה 25 ₪⁣, ובוץ ים המלח נמכר כמעט בכל מקום ב-5 ₪⁣.

ישנו מגוון גדול של זיתים טעימים הנמכרים בשוק. הבחירה שלהם בישראל עצומה, ככה שאין סיכוי שלא תמצאו את הזיתים שיהיו טעימים לכם. כמובן שאתם גם יכולים לטעום לפני הרכישה. 

טיול בשוק הכרמל בתל אביב | מסלול ליום אחד בתל אביב

בנוסף לזיתים, ישראל מפורסמת בזכות המנגו הטעים שגדל בה. לעומת זאת האבוקדו תמיד קשה כאן, למרות העובדה שישראל היא מקום הולדתו של האבוקדו. זה קורה בשל העובדה שהפירות והירקות הטובים ביותר מיוצאים, בעוד השאר נותרים להבשיל על המדפים.

קרוב יותר לרחוב אלנבי תוכלו למצוא מגוון של בגדים זולים ב- 10⁠-80 ש"ח. כמובן, עבור הכסף הזה אתם לא תוכלו לקנות שום דבר באיכות גבוהה, אבל לגמרי אפשרי למצוא חולצות טריקו, גופיות ומכנסיים נוחים המתאימים לחום הישראלי.

טיול בתל אביב עזריאלי

במרכז עזריאלי שלושה מגדלים: עגול, מרובע ומשולש. בפנים משרדים של חברות שונות, מרכז קניות גדול, מסעדות, בתי קפה, בית מלון, ובחלק העליון ממש מרפסת תצפית עם נוף מרהיב על כל העיר.

בעזריאלי תוכלו למצוא חנויות נפוצות שניתן למצוא בכל מרכז קניות ברחבי העולם. אבל יש גם חנויות ישראליות טיפוסיות, למשל קסטרו, שבהם אפשר לקנות בגדים מסוגננים ואיכותיים במחירים סבירים- 150⁠—80 ש"ח.

עזריאלי יהיה מעניין למי שרוצה לעשות קניות, לאכול על גג הבניין ולהסתכל על תל אביב ממעוף הציפור. עלות הביקור בתצפית מצפה עזריאלי היא 22 ₪⁣. שעות פתיחה – מ-9:30 עד 20:00.

דיור בתל אביב – בתי מלון ודירות

תל אביב רחוקה מלהיות עיר זולה לביקור. די קשה למצוא כאן לינה. האפשרות הזולה ביותר היא לקחת מיטה בחדר באכסניה עם 30 מיטות. בגלל מחירי דיור כה גבוהים, אפילו מקומיים שוכרים לעתים קרובות דירה אחת גדולה וחולקים אותה עם אנשים מבחוץ.

בהזדמנות זו אנו רוצים להזכיר לכם כי אנו מציעים חדרים במחירים זולים בבית מלון הבוטיקי שלנו. לרשותכם פינת קפה ותה וכמובן עוגיות לצד הקפה. 

חדר בבית מלון בתל אביב יפו | בית מלון בוטיק ביפו

אנו אוהבים לארח ולכן נשמח להפוך את השהות שלכם לנעימה וביתית ככל הניתן.

יש לנו 12 חדרים בבית המלון ועל כן ישנה אווירה אינטימית והזדמנות טובה להכיר את המקומיים בזכות עובדי הקלה שלנו אשר זמינים עבורכם בכל שעות היום. 

בית מלון ללה בתל אביב יפו מציע חוויה ייחודית לתיירים כמו גם למקומיים אשר רוצים לנוח ולטייל בתל אביב. 

מאמרים מומלצים:

המדריך הטוב ביותר לחופשה בתל אביב

5 סודות למציאת מלונות בתל אביב במחירי רצפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומלצים שלנו

בין אם אתם מגיעים אלינו לצרכי עסקים או חופשה אורבנית, מלון הבוטיק ללה מציע מיקום אסטרטגי המאפשר ליהנות מכל האטרקציות החמות בעיר תל אביב ומחוצה לה
למעבר למומלצים ←

מאמרים נוספים

10 המלונות הטובים בתל אביב | חופשה בתל אביב

10 בתי המלון הטובים בתל אביב

ישראל זה המקום האידיאלי לחופשה אם חפצה נפשכם לנפוש בחופי הים התיכון. כמעט 4 מיליון תיירים מבקרים בישראל מדי שנה. ישראל מתאימה לא רק לחופשת

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם? שתפו