המדריך הטוב ביותר לחופשה בתל אביב

תל אביב נוסדה כרובע יהודי בשטח עיר הנמל העתיקה יפו, ​​ולאחר מכן התמזגה עמה. זהו מרכזה של יותר מתריסר יישובים, המקיפים את התל אביב. למעשה, מדובר במטרופולין אמיתי על שפת הים.

תל אביב היא העיר השנייה בגודלה בישראל והיא אחת הערים האטרקטיביות ביותר עבור תיירים וגם עבור המקומיים. העיר ממוקמת קרוב לשדה התעופה הבינלאומי ורק 60 ק"מ מירושלים. כאשר שוהים בתל אביב נוח לבצע גיחות ברחבי הארץ. יחד עם זאת, העיר מציעה כלכך הרבה פעילויות ולכן נשאלת השאלה האם בכלל צריך ללכת למקום אחר. 

חופשה בתל אביב המדריך המלא לכל האטרקציות

מבחינה מנהלית, תל אביב מחולקת ל-9 מחוזות, אך תושבים ותיירים משתמשים בכינויים מקובלים היסטורית. לכן, אף אחד לא שומר על גבולות ברורים בין אזורים.

האזורים שכדאי לבקר בתל אביב

יפו העתיקה

אף תייר לא חולף על העיר הכי עתיקה- יפו (דרומית לעיר). זהו אחד היישובים העתיקים בעולם; אנשים חיו כאן כל הזמן, ותרבות אחת החליפה את האחרת.

נוח ומומלץ להגיע ליפו מהטיילת, ביפו תוכלו למצוא כמה שווקים לא יקרים (כולל שוק פשפשים ואוכל), הרבה בתי קפה ומסעדות וגלריות לאמנות.

כמובן שאנו גם נמליץ לכם להישאר לפחות לילה אחד ביפו על מנת לחוות אותה בכל גווניה. 

אנו מזמינים אתכם להזמין חדר במלון בוטיק ביפו במחיר משתלם.

מדובר במלון בוטיק ביפו – בו יש רק 12 חדרים, כאשר כל חדר מעוצב באופן ייחודי. אל תפספסו חוויה יפואית אמיתית.

חופשה ביפו - כל האטרקציות ביפו

נווה צדק

מבחינה היסטורית, הרובע היהודי הראשון הצמוד לעיר (המחצית השנייה של המאה ה-19), שממנו צמחה תל אביב. כעת זהו אזור קטן ומכובד עם בניינים נמוכים, חנויות מעצבים ובתי קפה. תחנת הרכבת המשוחזרת ומרכז הריקודים של סוזן דלל. 

העיר הלבנה

"עיר לבנה" – רובע בסגנון הבאוהאוס של בתים בני-2-3 קומות עם עמודים וגנים על הגגות (נכלל ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו). אותם בתים נמצאים באזור פלורנטין, ולעתים קרובות משווים אזור זה לסוהו בניו יורק. 

רמת אביב 

בחלק המרכזי והצפוני של העיר (אזור הנמל הצפוני, אוניברסיטת תל אביב, כרם התמנים המפורסם בזכות השווקים והגרפיטי) יש פחות מקומות היסטוריים, אבל הם לא פחות עמוסים ומלאים בתיירים. חנויות, בתי מלון, מועדוני ספורט ומועדוני לילה, מבנים מודרניים.

לינה בתל אביב

בתל אביב יש מגוון רחב של אפשרויות לינה, החל מאתרי קמפינג והוסטלים בתקציב נמוך ועד למלונות חמישה כוכבים מפוארים. רובם ממוקמים במרכז העיר, בכיכר דיזנגוף התיירותית וכן לאורך קו החוף (רחוב הירקון ולכיוון- רחוב בן-יהודה). מחירי הדיור הם גבוהים לדוגמא, חדר זוגי במלון 3* יעלה החל מ-850 ₪.

להרבה ממקומות האירוח אין דירוג כלל, כיוון שיש מגוון של דירות וחדרים המוצעים להשכרה. בחדרים ודירות מסוג זה לעיתים ניתן להזמין ארוחת בוקר בנפרד, אך לרוב בחדר יהיה מטבחון ואם מתחשק לכם לבשל תוכלו לעשות זאת. דירות במרכז או על שפת הים יעלו החל מ-1200 ₪.

אצלנו באתר תוכלו להזמין חדר במחיר ייחודי!

בית מלון בתל אביב יפו במחיר זול | בתי מלון בתל אביב

אוכל בתל אביב

תל אביב מלאה במגוון רחב של מאכלים ממגוון עדות, אומרים המקומיים. כאן תוכלו למצוא מסעדות עם המטבח המגוון ביותר – מזרח תיכוני, אסיה, מזרח אירופאי, צרפתי, רוסי ואמריקאי. 

המטבח הצמחוני \טבעוני מאוד פופולרי בתל אביב. יש כאן גם מסעדות דגים רבות. אבל קחו בחשבון: מכיוון שרוב הישראלים שומרים על כשרות, מנות של פירות ים מיועדות בעיקר לתיירים.

לחומוס הכי טעים מומלץ ללכת לבית הקפה הקטן "אבו-חסן" ברוב הדולפין. וכדי להרגיש את הקצב המיוחד של ישראל, צריך לבקר באחת המסעדות האותנטיות בעיר העתיקה-יפו.

במוסדות הנעימים והרועשים האלה, האכילה הופכת לחוויה ייחודית. בין התפריט הנרחב, אנו ממליצים במיוחד לנסות את הקרפצ'יו המקומי.

לחובבי הבשר כדאי להזמין גם סטייק בקר (מחיר ממוצע 120-150 ₪). הכשרות מטילה מגבלות משלה על התפריט, ומעוררת יצירת מתכונים חדשים ויוצאי דופן. לכן, 80% מהמטבח הישראלי מורכב ממנות שניתן לטעום רק כאן.

למי שרוצה לחסוך בהוצאות על האוכל, ולנסות מאכלים לאומיים, אנו ממליצים לחפש דוכני פלאפל זולים. אפשר לאכול בהם ארוחה ב-40-50 ₪ בלבד, וה"פלאפל" עצמו (כדורים מטוגנים בשמן עמוק של חומוס קצוץ) יעלה 15-30 ₪.

לאניני טעם מתאימים בתי קפה ומסעדות מן המניין. המחירים כאן משתנים. תוכלו לאכול ארוחת צהריים במסעדת Mantaray, המפורסמת במנות הבשר והעופות המעולות שלה, ב-120-190 ₪, וארוחת ערב במסעדת Catit היוקרתית בתל אביב תעלה 500-1200 ₪.

מאפיות מקומיות מציעות קרואסונים ולחמניות טריות, ורחובות תל אביב מלאים בבתי קפה המציעים פסטה איטלקית מסורתית ושאר מנות אירופאיות. המחיר הממוצע הוא בין 60 ל-150 ₪.

בבתי קפה ומסעדות בתל אביב ובישראל בכלל נהוג להשאיר טיפ של 10%. כאשר לא משאירים טיפ הדבר נחשב לחוסר שביעות רצון קיצונית של המבקר.

שופינג בתל אביב

שווקים עירוניים שווים ביקור ולו רק בגלל האווירה. שוק הפשפשים ביפו העתיקה מפורסם בכל העולם, הוא מורכב מכמה רחובות וחנויות צמודות, כולל יד שנייה.

שם תוכלו להינות מווינטג' אמיתי, ומעתיקות שהחליפו מספר בעלים (כלים, מטבעות, תכשיטי נשים). העיקר לא לשכוח להתמקח. שוק מקומי נוסף, "כרמל" ברובע כרם התמנים, הוא בזאר מזרחי של ממש, שטוף בתיירים.

מזכרות ותבלינים בשוק הכרמל זולים יותר מאשר ברוב החנויות. המקומיים מעדיפים לעשות קניות בשישי בבוקר, לפני כניסת השבת, והמוכרים לא רוצים להשאיר סחורה מתכלה עד יום ראשון ולכן מוכנים להוזיל את המחיר.

שוק הפשפשים ביפו | חופשה ביפו

עם כניסתם של מרכזי קניות, רוב השופינג עבר מהרחובות המרכזיים לקניונים. מרכז הקניות גן העיר נבדל במספר מותגי הפרימיום למ"ר – הוא נחשב כמעט לקניון המפואר ביותר בארץ.

קניון רמת אביב יותר מגוון מבחינת מחירים ומותגים, יש הרבה מותגים וחנויות של תכשיטים מתוצרת ישראלית. מרכז הקניות עזריאלי ממוקם במרכז העסקים, אך כאן הכי קל למצוא פריטי "סייל" ולבחור מזכרות מקוריות.

המרכז הקניות הגדול ביותר הוא דיזנגוף, בו יש יותר מ-500 חנויות. בימים ראשון עד חמישי המרכזים פתוחים בין השעות 9:00-20:30-22:00, סגורים בשישי בצהריים ולעיתים פתוחים במוצאי שבת.

רחובות הקניות של העיר: שינקין (חנויות מזכרות ובוטיקים קטנים – ליד שוק הכרמל), אלנבי (אאוטלטים), נחלת בנימין עם יריד האמנות שלה (בצומת שינקין ואלנבי) ודיזנגוף, בו נמצאות חנויות של מעצבים מקומיים. 

גלישה וצלילה בישראל

בתל אביב יש תנאים מעולים לגלישה, גלישת רוח וקייטסרפינג. יש תחנות בעלויות המרכזיות ("הילטון"), בצפוניות ("תל-ברוך") ובדרומיות (חוף "המתופפים" שליד הדולפינריום). מתחילים יעדיפו את החוף האחרון, מכיוון שהוא בטוח יותר. עלות שיעור פרטני עם מדריך (סה"כ 1.5 שעות) – יחול מ-250 שקלים.

תל אביב היא גם אחד מהמוקדים המרכזיים לצלילה בים התיכון. בעיר פועלים מספר מועדונים, רבים מהם סניפים של מועדונים באילת.  מול חופי תל אביב ישנם כמה אתרי צלילה מעניינים בעומקים שונים (10-35 מ') – מקניונים טבעיים, בהם יש הרבה חיים ימיים (צבים, קרניים, דיונונים), ועד לספינות טבועות. הירידה מתבצעת בהשגחת מדריך.

אתרי הצלילה המעניינים ביותר נמצאים מצפון לתל אביב. קיסריה שנמצאת 60 ק"מ מהעיר, וכן נהריה (יותר מ-125 ק"מ צפונה) – העיר הקרובה למערות ראש הנקרה ושמורת הטבע אכזיב.

5 דברים שחייב לעשות בתל אביב

  • אנו מאוד ממליצים לכם לא רק להסתובב ביפו העתיקה, אלא גם להגיע לאחד הקונצרטים הפתוחים.
  • התרשמו מהחיים הלא עירוניים – ואל תתעצלו לצאת לספארי ברמת גן. רק שם תוכלו לראות את חיות הבר כלכך קרובות אליכם.
  • נמאס לכם לצעוד מחוף לחוף, צאו לפארק העירוני. או שתוכלו להינות ממיטת שיזוף ממש בשדרות רוטשילד.
  • צאו לטיול מהעיר המודרנית לגן הלאומי קיסריה. רק 45 דקות נסיעה,לאחריה תגלו לפניכם את האמפיתיאטרון הרומי.
  • תפגשו את הזריחה או השקיעה באחת מהטיילות הארוכות בעולם

תל אביב לילדים

העיר התיירותית לוקחת בחשבון את הילדים. בפארק המים Maymadion יש כל סוג של אטרקציית מים שאפשר להעלות על הדעת ועיירת ילדים מיוחדת (אתר רשמי באנגלית).

הפארק העירוני הגדול והמשפחתי, ירקון, הוא מקום מצוין לפיקניקים, טיולים וספורט (כדורגל, כדורסל, מיני גולף, טרמפולינות, קיר טיפוס, קיאקים). מעבר לזה בפארק יש גן חיות מיני, גן אבנים וקקטוסים, גן טרופי, פארק ציפורים. המקבילה המקומית הזו של סנטרל פארק בניו יורק שוכנת ממש על קו המים כאן בתל אביב.

כדאי בהחלט ללכת למרכז הספארי הזואולוגי ברמת גן . בחלק המרכזי של הפארק חיות מחמד נעות בחופשיות, ביניהם תוכלו למצוא יענים, זברות, פילים, ג'ירפות, היפופוטמים, ג'ירפות ואריות אשר הולכים ממש על יד המכונית שלכם.

במחוז תל אביב (גוש דן, העיר חולון) יש את מוזיאון הילדים המפורסם, בו תוכלו לבלות מספר וילדיכם יכלו לקבל ערך מוסף מחוויה זו. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומלצים שלנו

בין אם אתם מגיעים אלינו לצרכי עסקים או חופשה אורבנית, מלון הבוטיק ללה מציע מיקום אסטרטגי המאפשר ליהנות מכל האטרקציות החמות בעיר תל אביב ומחוצה לה
למעבר למומלצים ←

מאמרים נוספים

10 המלונות הטובים בתל אביב | חופשה בתל אביב

10 בתי המלון הטובים בתל אביב

ישראל זה המקום האידיאלי לחופשה אם חפצה נפשכם לנפוש בחופי הים התיכון. כמעט 4 מיליון תיירים מבקרים בישראל מדי שנה. ישראל מתאימה לא רק לחופשת

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם? שתפו